torstai 15. tammikuuta 2015

Sekaisin smoothiesta

Joo, täällä bingo, meitsikin on heittäytynyt tähän perus jokavuotiseen "tammikuussa alkaa uusi elämä"-rumbaan, mutta tällä kertaa mä aion saada tän homman oikeasti onnistumaan. Tarkoituksena ei oo ollut asettaa mitään epärealistisia tavoitteita, vaan yksinkertaisesti muuttaa elämäntapoja (ja lähinnä syömistapoja) paremmiksi, eli kyse ei siis ole dietistä. 
Syön edelleen neljä kertaa päivässä, annoskokoihin kiinnitän huomiota, mutta en silti nälkiinnytä itseäni. Juon rutkasti enemmän vettä mitä aiemmin ja syön runsaasti hedelmiä ja vihanneksia. Oon alkanut myös pikkuhiljaa valmistamaan itse ruokaa, ja pyrinkin tekemään sitä koko ajan enemmän. Hiilaireita oon vähentänyt roimasti, mutta en kuitenkaan ole jättänyt niitä kokonaan ruokavaliostani pois. Herkuttelupäiviäkin pidän silloin tällöin, eikä tarkoitus olekaan olla mitenkään liian ankara itselleen. Pitsa ja pasta vaan on niin hyvää.
 Miltäs kuulostaa? Mun mielestä ainakin aika hyvältä, ja tuntuu vielä paremmalta.

Yksi asia mihin oon ihan hurahtanut on erilaiset smoothiet. Syön niitä yleensä aamupalaksi, mutta toimii hyvin myös kevyenä iltapala vaihtoehtona, esimerkiksi mun tapauksessani, kun tulen usein suht myöhään illalla töistä kotiin, eikä viitsisi enää syödä mitään raskasta.


Green Smoothie

Lehtikaalia
1 päärynä
(1 omena)
1 avokado
1/2 sitruuna
Chia-siemeniä
 (loraus soijamaitoa)
Vettä
Ananasta


Marja smoothie

1 banaani
1 purkki maitorahkaa
Soijamaitoa
Lidlin marja-kookos-mango-sekoitusta


Inkivääri smoothie

Inkivääriä (oman maun mukaan)
1 purkki mangososetta
1 appelsiini
1 porkkana
Maustamatonta jugurttia
(vettä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti