tiistai 25. marraskuuta 2014

Uusi kamera

No nyt mä sen tein! Hankin nimittäin uuden kameran !! *Riemunkiljahduksia!* Kyseessä on Olympuksen Pen Lite E-PL7.
Oon maailman pahin mainonnan uhri, ja hurahdin tähänkin hetki sitten käynnissä olleen kampanjan ansiosta. Mutta nyt ei kyllä harmita, että hurahdin! Sitä paitsi, uuden kameran ostoa mä olin miettinyt jo varmaan yli vuoden, joten heräteostos tää ei missään tapauksessa ollut.
Hetken pohdin tämän, ja EZ-objektiivilla varustetun muuten samanlaisen kameran välillä, mutta päädyin tähän, koska se myös maksoi sata euroa vähemmän, ja ollaanhan tässä kuitenkin vielä aika alottelijoita. Tälläkin siis varmasti pärjää!
Ennen tätä mulla oli käytössä mun ihkaensimmäinen järjestelmäkamera, Canonin EOS 1100D, joka on nimenomaan aloittelijan järkkäri. Se oli mulla varmaan noin viisi vuotta käytössä, ja tykkäsin siitä kyllä kovasti, mutta jossain kohtaa aloin kaipaamaan vähän uudempaa, tehokkaampaa ja varsinkin kevyempää mallia.

Nyt vaan täytyy sitten opetella tätä Olympusta käyttämään ! Ihan huippua on se, että tässä on sisäänrakennettu wi-fi, jonka avulla voin käyttää esimerkiksi mun puhelinta kaukosäätimenä, ja siirtää helposti myös kameran kuvat puhelimeen. Tässä on myös kääntyvä näyttö, joten selfietkin onnistuu sitten tarvittaessa ! Heh heh. Kamera on melko kevyt, ja se on myös kooltaan kompakti, joten se mahtuu helposti laukkuun. Mukana tuli myös irrotettava salama, jota ei nyt kuvissa näy.

Nyt osaan jo käyttää wi-fi-ominaisuutta, mutta itse kuvaaminen on ollut mulle aina vähän sellaista, että automaatti-asetuksiin kallistutaan aika helposti. Se ärsyttää, koska haluaisin kovasti oppia, mutta turhaudun helposti ja yleensä kuvaustilanteissa on kauhea kiire, niin ei ehdi oikein näpräämään ja kokeilemaan. Pitäisi olla sellainen hyvä tatsi siihen hommaan !
Hauskinta tässä on se, että oon käynyt muistaakseni kolme valokuvauskurssia, mutta enpä tietenkään muista niistä enää mitään. Ja toki systeemit on aina vähän erilaiset riippuen kamerasta.
Mutta koska mulla on nyt tällainen uusi ja ihana kapistus, niin ehdottomasti haluan ottaa tästä kaiken irti, eli nyt alkaa opiskelu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti