keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Holocaust Memorial


Yleensä en uusissa paikoissa vieraillessani jaksa käyttää kauheasti aikaa kaikkien mahdollisten nähtävyyksien kiertelyyn, vaan tärkeämpää mulle on nähdä sitä itse kaupunkia. Nyt Berliiniin mennessä mulla oli vain kaksi nähtävyyskohdetta mielessä, joista toinen oli Juutalaisten muistomerkki Mitten kaupunginosassa. Olen aina ollut kiinnostunut juutalaisten vainoista historian ajanjaksona, joten halusin ehdottomasti päästä kyseisen paikan tsekkaamaan.
Mutkittelevasta maastosta nousi sadoittain eri korkuisia ja paksuisia betonipylväitä, jotka muodostivat ikään kuin labyrintin. Käveltiin ympäriinsä pylväiden välissä ja mä napsin tottakai intona kuvia. Yleensä kun puhutaan muistomerkeistä, mulla tulee mieleen lähinnä jotkut vähän tympeät patsaat, joten olin iloinen, että juutalaisten muistoksi oltiin tehty jotain vähän näkyvämpää ja mielenkiintoisempaa.
Kannattaa siis käydä, jos sinne päin sattuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti