maanantai 30. joulukuuta 2013

Mun joulu

Tänä vuonna joulu oli mulle vähän erilainen mitä yleensä. Toki perinteet on muuttuneet vuosien saatossa vähän muutenkin, mutta nyt ei vietetty joulua ollenkaan kotona. 
Mun siskoni on vielä Australiassa ja isä lähti perheensä luo Englantiin, joten pienen sumplimisen jälkeen päätettiin mun äitini kanssa, että lähdetään mökille Ukkohallaan kera Mikon, Mikon äidin, pikkuveljen ja pikkusiskon. Oltiin siis melkoisella uusioperheellä liikenteessä, mutta ihan mahtavaa oli. Ukkohalla sijaitsee Hyrynsalmella Kainuussa, ja kyseinen paikkakunta olikin äänestetty vuoden jouluisammaksi, joten lunta ja tunnelmaa ei puuttunut.







 


Jouluaterialla, minä kävin tottakai heti ensimmäisenä kahmimassa ruokaa.

Maisemat parvekkeelta; taustalla näkyy myös osa Ukkohallan laskettelurinteistä. Meidänkin oli tarkoitus mennä mäkeen, mutta ei sitten saatu aikaiseksi, kun aukioloajatkin oli joulun takia kovin lyhkäiset, ja välillä välinevuokraamokaan ei ollut ollenkaan auki.


Vietettiin muutama päivä vain rentoillen, elokuvia katsellen, pelaillen ja ulkoillen. Oli juuri sellainen irtiotti arjesta, mitä mä ainakin kovasti kaipasin. Oli ollut aika raju stressi päällä sen viimeisen viikon ennen loman alkamista, joten pieni paussi teki todella hyvää, ja varsinkin noissa tunnelmissa lumen ja ihanien ihmisten keskellä.

Ukkohallasta lähdettiin äipän kanssa joulupäivänä Iisalmen kotiin ja käytiin samalla mummolassa. Illalla perinteiden mukaisesti kokoonnuttiin yhteen mun Iisalmen kavereiden kanssa, ja annettiin viinin virrata.

Lahjoja mä sain ihan hirmuisen kasan, joista suurin osa oli kaikkea ihanaa kotiin. Lisäksi mä sain myös kuntoilu-juttuja, sormuksen, sähköhammasharjan, leffalipun ja uutta Jack Danielsin viskiä. Pitää ehkä uuden vuoden aattona maistaa.
Sain myös töistä ihania lahjuksia, mutta niihin mä palaan toisella kertaa!




Loppuun vielä muutamat joulukuvat mun kotikotoa;





Meillä oli ihana kuusi.

Nyt on palattu takaisin Tampereelle, töiden pariin ja alennusmyynteihin. Lähinnä siis töiden merkeissä noita aleja, mutta ihan vähän mä piipahdin myös itsekin kaupoilla. 
Nyt sitten vaan odottelemaan uuden vuoden aattoa, vaikka suunnitelmista mulla ei olekaan vielä mitään tietoa. Saa nähdä mitä keksitään; sopiva mekko mulla olisi ainakin jo valmiina odottelemassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti