keskiviikko 21. elokuuta 2013

USA part 2: Los Angeles

New Yorkista otettiin lento Los Angelesiin. Kyllä vaan on iso maa tuo Amerikka, kun lento tosiaan kesti vain pari tuntia vähemmän mitä matka Nykistä Suomeen!
Melkeinpä ensitöiksemme käytiin noutamassa auto, joka oltiin vuokrattu käyttöömme seuraavaksi vajaaksi viikoksi.

Los Angeles oli ihanan rento paikka jo heti ensivaikutelmaltaankin, aivan päinvastainen New Yorkista. Ilman autoa olisi reissaaminen käynyt aika hankalaksi, mutta koska meillä kuitenkin oli menopeli alla, päästiin pyörimään paljon enemmän ympäriinsä.
Ensimmäisenä lähdettiin valloittamaan Hermosa Beach; ihanan chilli surffi- ja rantalentispaikka.

Palmuja!! Oltiin ihan sekaisin niistä.

Turistina kuvaamassa. Tuo pieni surffipoika päätti vähän kuikuilla mun touhuja.

Kalkkilaivan kapteeni hyvin maastoutuneena, kun ihonväri ja hiekka lähenteli vaarallisesti samoja sävyjä.

Otettiin muutama tunti aurinkoa ja litkittiin salaa siideriä.

Päätettiin lähteä pienelle visiitille Santa Monicaan. Auto antoi niin paljon vapauksia, kun pystyi esimerkiksi vaan illalla päättämään, että nyt lähdetään jonnekin ja iskettiin sitten suhteellisen randomilla paikannimiä navigaattoriin ja alettiin ajaa.

Olin Forrest Gumb-fanina aivan innoissani tästä, mutta tyydyin silti vaan kävelemään ohi.

Toisena LA-päivänämme lähdettiin katsastamaan Hollywood, ja ensin pysähdyttiin tankkaamaan mahojamme In-n-Out burgeriin. Kyseistä ravintolaa esiintyy vain Californian alueella, ja se mikä erottaa paikan muista pikaruokaravintoloista on se, että kaikki heidän ruokansa valmistetaan tuoreista raaka-aineista samana päivänä. Kyllä sen sitten maistoikin, vaikka kyse olikin vain ihan perus juustohampurilais-ateriasta.

Sieltä se Hollywood-kyltti vähän näkyy. Halusin lähteä sitä lähempää tarkastelemaan, joten hypättiin autoon ja otettiin suunnaksi Hollywood hillsit. Koskaan ei kylläkään kyltille löydetty, mutta ajettiin sitten jonnekin sinne huipulle, ja pysähdyttiin vähän katsomaan maisemia.

Hollywoodista mentiin Beverly Hillsiin ihastelemaan palmukatuja ja hulppeita taloja. Yritettiin kurkkia myös julkkisten kartanoita, mutta ne oli valitettavasti aika jykevästi aidattu. Vähän nähtiin kylläkin Tom Cruisen asumuksia, ja sehän meistä junteista oli jännää! Ihan mielellään asuttaisiin noilla kulmilla itsekin.

Käytiin myös elokuvissa, Hollywood bulevardin kuuluisassa Chinese Theaterissa. Katsottiin This is the end, joka tulee Suomeen syyskuun lopulla. Oli ihan loistokas elokuva, ja naurettiin vedet silmissä alusta loppuun asti.

Kaikin puolin tykättiin Los Angelesin alueesta kovasti, vaikka vierailumme jäikin melko lyhyeksi. Nyt on kuitenkin hyvä syy tulla uudestaan!