sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Hello there

Kolme viikkoa sitten tein viikonloppureissun Helsinkiin, tarkoituksena moikkailla kavereita, juhlia yhden niistä syntymäpäivää ja ihan vähän kierrellä kauppojakin. Junaliputkin sain Monan vinkkauksella törkeän halvalla, 5e per suunta! Voi kun olisi aina noin halpaa, niin tulisi ehkä nähtyä kaikkia tuttuja useamminkin.
Helsingissä mua vastassa oli ihanaakin ihanampi Aku, joka on siis koira, vaikka joltain ihan muulta näyttääkin. Mä yleisesti ottaen vähän kierrän kaukaa kaikki eläimet, mutta tuo karvakasa on kyllä ehdoton poikkeus. Mun tekisi mieli aina varastaa se ja ottaa mukaan Tampereelle.
Näin myös pitkästä aikaa entisiä työkavereita, joiden kanssa sai taas nauraa naamansa kipeäksi. Käytiin Monan kanssa myös Factoryn jättisalaateilla, ja lauantaina juhlistettiin mun toisen ystävän 23:sia hohtokeilaillen. Mua vähän pelotti etukäteen se keilaaminen, kun yleensä oon ollut siinä niin surkea, mutta tällä kertaa meni jopa ihan siedettävästi. Meikkis pysytteli selvinpäin-linjalla, ja lähdinkin sitten yöjunalla takaisin kotiin, koska halusin välttää tällä kertaa baareilun. Oonkin nyt ollut kuukauden kiltisti, ja on muuten tehnyt hyvää!

1. No niitä joulutorttuja! Ja glögiä tietty myös. Ja vähän vielä vaiheessa oleva lava-sohvapöytäkin kuvassa vilkkuilee! Sain tuossa joku aika sitten idean, että haluan tehdä lavoista itselleni sohvapöydän, ja oon nyt saanut sen aika hyvälle mallille. Vielä haluaisin ehkä pyörät pöydän alle, jotta sitä on sitten helpompi siirrellä. Katsotaan milloin mä saan sen valmiiksi!
2. Uutukaisia Biancolta. Nuo nilkkurit on ihan huippuhyvät, vaikka mun jalat vielä vaatiikin vähän totuttelemista korkoihin. Lompakko mulla oli jo pitkään hankintalistalla, koska oon käyttänyt tässä jo ihan liian pitkään sellaista kamalaa marimekon pussukkaa. Nyt sitten tärppäsi, vaikka vähän ihmeissäni olinkin, että ihastuin tuohon karvaiseen leopardi-yksilöön. Mutta sentään se on toiselta puolelta pelkkää mustaa nahkaa, joten voin sitten tarvittaessa pitää sitä niinkin päin kädessäni, jos joskus satun pelkän lompakon kanssa liikkumaan.
3. Tulin yksi päivä töistä kotiin ja siellä mua odotti joulukalenteri, jonka Mikko oli mulle ostanut. Hahahahahahaaaaaa. Ihana.
4. Innostuttiin vähän Lidlissä (aina mä siellä innostun jostakin), ja ostettiin kaksi kiloa mandariineja. Mutta olipa kyllä hyvä juttu! Nimittäin, ollaan nyt alle viikossa syöty paria vaille ne kaikki. Niitä kun laittaa tuolla tavalla esille, ja tietää myös, että ne menee suhteellisen pian pilalle, tulee niitä oikeasti syötyä. Aina aamuisin oon heittänyt niitä laukkuun, kun oon ollut lähdössä kouluun tai töihin, ja aina syömishimon yllättäessä oon vetänyt niitä pari naamaani. Normaalisti söisin siinä tapauksessa leipää, eli onhan tää nyt paljon parempi vaihtoehto.

1. Duuniposetteluun on aina iltaisin aikaa, kun bussia saa aina odotella. Tuon erittäin coolin star wars-kollarin löysin Jenkeistä, kun taas tuon söpöläisen farkkuhameen tuolta edelliseltä Helsingin visiitiltäni Monkista (miksei ne voisi jo laajentaa Tampereelle??). Tällä viikolla sain myös päähäni, että pitkä harmaa neule on saatava, ja sittenpä sellainen roikkuikin meillä töissä seinällä. Oli se siellä jo aika pitkään ollutkin, mutta mä en ollut tajunnut tätä mun palavaa tarvetta sille aiemmin.
2. Jouluostoksien ja duunipäivän jälkeen jalkakylpy teki aika hyvää. Tyylikkäästi tein sen Mikon vinkeillä; kaadoin vedet ja bubblet saaviin ja roudasin sen "olohuoneeseen". Siinä oli hyvä katsoa samalla telkkua.
3. Viime viikon keskiviikkona Mikolla ja Pyryllä oli akustinen keikka Amadeuksessa. Pojat soitteli kymmenisen cover-biisiä, ja meininki oli oikein jees. Porukkaa oli kiitettävästi ja kaikki taputti ja lauloikin hetkittäin mukana. Toivotaan, että tuollaisia iltoja saadaan vielä lisää!
4. Uudet Air Maxit, jotka itseasiassa nappasin tori.fi:stä pienen vinkkauksen jälkeen. Jotenkin mulla ei ole koskaan tullut mieleen, että sieltäkin voisi kenkiä etsiä, vaikka oon itse omia poposia sitä kautta myynytkin. Tosin, en ole ihan varma sopiiko nuo mulle sittenkään, joten voi olla, että ne palaa sinne torin sivuille vielä.

1. Aiemmin tällä viikolla mulla oli management accountingin tentti. Pitkään aikaan ei ole kouluhommat noin paljoa stressannut, enkä muista ihan hetkeen vollottaneeni tenttiinluvun takia, mutta nyt tapahtui sitten sekin. Ei vaan mun aivokapasiteetti kyennyt sisäistämään tuota asiaa, ja itse tenttikin meni sitten melko naurettavan huonosti, mutta nyt pidetään tiukasti sormia ristissä, että mä pääsisin vaikka edes säälistä läpi.
2 & 3. Biancon pikkujoulut viime viikonloppuna. Samana päivänä meillä oli dress to impress-päivä töissä, eli tiimeittäin pukeuduttiin hienoiksi ja sitten napsaistiin kuvat, jotka lähetettiin eteenpäin kohti pääkonttoria. Paras (eli ilmeisesti tyylikkäin) tiimi sitten voittaa shoppailurahaa H&M:lle, mutta vähän veikkaan, että kun tässä kilpailtiin kuitenkin myös Ruotsia, Norjaa ja Tanskaa vastaan, niin ei ole chäänssit kovin hyvät. Silti oli ihan hauskaa laittautua.
Sain myös hurjan kauniita kehuja bussissa, kun olin matkalla töihin, parilta mulle täysin tuntemattomalta naishenkilöltä, ja olin ihan hämmentynyt ja myös kovin otettu. Pitäisi ehkä itsekin avata suuta vähän useammin, kun muutamalla sanalla voi toiselle niin hyvän mielen saada.
4. Löysin mun vanhan kimonon uudelleen ja pyörin töissä pikkuisilla shortseilla. Toki mulla oli myös tummat sukkahousut, jotka on muuten paras keksintö koskaan.
Laitettiin mulle myös pidennykset takaisin päähän, mutta pitänee ehkä pian tilailla uudet ja ehkä vähän värjäillä myös omaa tukkaa, mutten tiedä vielä minkälaiseksi. Ehkä hitusen vielä vaaleammaksi, en tiedä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti